Winged Migration is Jacques Perrin third animal film, after Le Peuple singe and Microcosmos. The theme is the beauty of Earth and the animal populations that share it with mankind. Our planet's vulnerability is also evoked – and how we are all responsible for ensuring its preservation. The theme emerges not only through the observation of migratory birds, but through the eyes of the birds themselves. Of all vertebrates, in fact, birds are the only ones to have become the rulers of the skies. Living the ancient dream Icarus, we soar above the world's continental regions, scale high mountain ranges like the Himalayas, glide over the vast Atlantic and Pacific oceans. The world's largest lakes and rivers are so many way-stations for the migrating flocks.