With The Graduation the director will delve into the daily life of the Parisian cinema school, la Fémis, where a specific Republican ideal of excellence is practiced and entry into which can be summed up as follows: "everyone’s equal, but only the best get in…" Through the admission process, the hard work all year and the graduation exams, The Graduation will establish a portrait of our relationship to excellence in the Art world and of one of the most prestigious art school in France. A place of culture where generations intermingle.