Akihiro, a native Japanese filmmaker living in Paris, returns to Japan to interview survivors for a documentary commemorating the 70th anniversary of the atomic bombing of Hiroshima. Deeply moved by the interviews, he decides to take a break. Wandering through the city, he meets Michiko, a merry and enigmatic young woman.