Manda huevos would be the logical continuation of the documentary Con la pata quebrada (Barefoot in the Kitchen), which sought to summarise how Spanish cinema had represented Spanish women from the 30s until today. Now, with a similar approach, we look at how Spanish films have portrayed Spanish men, or at least certain prototypes.