Agustín Goiburú was the most important political opponent to the Stroessner regime in Paraguay. He disappeared in 1976 in Paraná, in the province of Entre Ríos, Argentina, where he was exiled. This documentary intends to enter a whole political context through the memories of Goiburú's three children: Rogelio, Jazmín and Roland. It is the starting point for an intimate memory exercise telling the story of a whole country for the past 35 years.