Bertrand Tavernier loves cinema. Along the lines of A Personal Journey with Martin Scorsese Through American Movies, Tavernier presents us with a sharp and personal approach to French cinema, the films, directors, composers and dialogues he has loved most in his life. From Jean Renoir to Claude Sautet, from Henri Decoin to Jacques Becker, casting an eye over François Truffaut, Jean-Luc Godard, Louis Malle and many other famous moviemakers on the way, Bertrand Tavernier treats us to a fresh look at the gems of cinema.