Thomas, a sound engineer in his thirties, lives in a studio with Wyatt, his alcoholic boss. Secluded in his sounds, he lives with the painful memories of a past relationship and no longer does what he loves, sound portraits. Amina, a young Moroccan woman, invades his life to, it seems, escape her own. She very soon becomes the perfect subject of a portrait. Thomas lets himself be seduced. But in order to find out who Amina really is, he will have to hold out his microphone, from the suburbs to Morocco, and learn again how to listen.