Thomas, originally from Geneva, has spent the last three months fishing in Quebec, Canada. On the day of his scheduled return, he happens upon the scene of an accident: he finds 13-year-old Muk from a nearby Native Indian reserve lying in the middle of the road – the car that caused the accident has fled the scene. Even though Thomas is expected to return home, he decides to delay said return. He makes a promise to Muk’s mother that he will do anything in his power to find the one who hit and ran. His quest, however, is met with suspicion by local police officer Laurie, who keeps an eye on Thomas’ every move. Why is this reserved and utterly private man getting involved in an incident that has nothing to do with him whatsoever?