This gentle story of temptation, secrets and helplessness brought on by the search for love begins in the fall of 1933 when the superficial calm in a small idyllic Slovak town is disturbed by the arrival of a taciturn girl named Valentina. Even though she is only now learning to be a woman, she unintentionally reminds others how important it is to live life responsibly.