The film tells the real story of Emanuela Orlandi (born 14 January 1968): she was a citizen of Vatican City who mysteriously disappeared on 22 June 1983. Sightings of Emanuela in various places have been reported over the years, even inside Vatican City, but all have been unreliable. The Orlandi case is still unsolved.