Claire and Maurice have to take the whole family to Claire's father's funeral. This tightly knit family is not only composed of Claire's vegetarian son, Alex, who's secretly fond of Maurice's daughter, Lucie, the teenage rebel, but also Claire's brother, a poet living under his sister's roof; without forgetting young Prune, Claire and Maurice's daughter, who will develop a passion for the country's emblematic cows. They must all strive to get along during the road trip to Willouby.