Joaquín is confined to a wheelchair, but his life seems to take a turn for the better when he rents a room to Berta and her daughter Betty. One night while he’s working in the basement, he realizes that a gang of burglars are digging a tunnel under his house in order to break into the bank next door. If that wasn’t bad enough, he then learns that the woman he has rented his room to is one of the burglars. As Joaquín starts to work out a plan to to foil the burglars’ scheme, he realizes he is not only in grave danger; he is also in love.