Claire is a wonderfully gifted midwife, with a natural talent to deliver babies with the most gentle touch. But over the years, her delicate ways, her sense of pride and responsibility are clashing with the more efficiency-driven methods of modern hospitals. Closer to the end of her career than to its beginning, she’s starting to question her place and her skills. One day she receives a strange phone call, a voice from the past. Béatrice, the extravagant and frivolous mistress of her deceased father, has important and pressing news and wants to see her again, 30 years after having disappeared without a trace. Opposed in every way, the over-conscientious Claire – bordering inhibition – and the free-spirit, life-loving Béatrice, will learn to accept one another and by revealing old secrets will start to make up for the lost years.