Libero goes back to his hometown to say farewell to his dying grandmother. But granny doesn’t die, while past comes back to life with all its overwhelming memories. Libero had shut the door to his un-lived adolescence, never really changing nor growing adult. But all around himself, time has flowed, things have changed. Then, out of the blue, spring rain washes away the wintry stillness. With his eyes now looking forward, Libero comes full circle.