La Habitación is a collective story that sets in a metaphorical way Mexico’s transformation throughout the last hundred years, told by the tentants who have lived in the same room. There will be eight directors who will let us look closely at the secret life of these characters in an emotional journey full of dreams, hopes, disappointments and dramatic destinies of Mexicans through this space as a conducting thread.