“The summer song, the song of our lives, like a lightning bolt passing through our wounds” which Joe Crepúsculo sang has its film version here, transfigured into a film which is in turn its own “Making of”. A summer house, films, home movies, songs, not always fortunate settings, in which the director directs his family in order to tell his own life, in a story that began in 1953 and which today takes shape with perplexed humour, mutant shapes and genuine emotion.