The story hinges on Sylvie’s son, Felipe, who was abducted at the age of five by his father, Pablo. Four years and a few hiccups by social services later, thanks to Pablo’s death and the work of a private detective, Sylvie has finally picked up Felipe’s trace in the Uruguayan countryside, Pablo’s home country. Mehdi is a social worker who has lost his faith in his job and has been so moved by Sylvie’s struggle that he has decided to leave everything to help her. Together, they set out to Uruguay in order to kidnap the child and take him back to France.