Fifteen years ago, the ocean disappeared from the coast of Windholm, Germany. So did the local children. The young physicist Micha would like to conduct an in-depth study of this inexplicable phenomenon but that calls for a grant, which he is denied. He decides to leave anyway, accompanied by Jana, a former colleague and the daughter of the rector of the university where he works. A mystery to be resolved and the ghosts of their shared past await them.