Carlos writes crime novels but since the death of his wife he has been suffering from writer’s block. When his publishing company sends an assistant at his house to help him overcome this difficulty, Carlos believes he might have another shot at love. Terrified by the idea that this new opportunity might escape, he decides to keep her with him at all cost.