The screenplay centres around Nassim, a 16-year-old boy who is placed with a family in the suburbs following the death of his drug addict mother. But he refuses to integrate into the social setting that surrounds him. He invents another life for himself, similar to that of his mates at the big Parisian high school he goes to. There’s no reason for that to change. His two lives, his home life and his school life, must be kept separate at all costs.