El bar is a thriller that will hinge on the sense of claustrophobia created when the motley and treacherous customers of a café in the centre of Madrid – as they are simply having breakfast, like they do each morning – bear witness to an astonishing incident that will determine the course of the subsequent few hours: one of them is shot in the head as they rush out of the door in a hurry. Not one of those present will dare to go to their aid… nor leave the bar.