The film is slated as a thriller, focusing on the character of Jan Verbeek, a former Antwerp police superintendent who has become a strong voice in a populist political party he is a part of. His rise to power on the political landscape, based on his radical speeches, places him at the very heart of the political and police system – which he reigns over until the day his past is once again brought to light.