Even though everybody else thinks he’s a sparrow – Richard himself holds tight to the conviction that he is in fact a stork. In this fast-paced adventure, Toby Genkel and Reza Memari tell the story of a bird who sets off self-confidently on a winter trip to Africa in a literal rite of passage that simultaneously serves as an empathetic tale about otherness and self-discovery. This German-international co-production provides spellbinding entertainment with its fantastic and fanciful fable showcasing top-shelf animation.