Paris, 1964. Alberto Giacometti, the celebrated artist, bumps into his old friend, a respected American critic, James Lord, and begs that he sit for a portrait because he has an interesting face. Lord is flattered by the request and as the days go by and turn into weeks and weeks seemingly with no end in sight, he realises his entire life has been hijacked by the erratic genius. The portrait continues to ebb and flow. Veering between frustration and joy, Lord ultimately sees logic in the artist's chaotic mind and witnesses Giacometti complete one of his last masterpieces.