On a sweltering August day in 1945, villagers prepare for the wedding of the town clerk's son. Meanwhile, two Orthodox Jews arrive at the village train station with mysterious boxes labeled "fragrances." The town clerk fears the men may be heirs of the village's deported Jews and expects them to demand their illegally acquired property back, originally lost during the second World War. Other villagers are afraid more survivors will come, posing a threat to the property and possessions they have claimed as their own.