Casablanca, June 11, 1986 – the day of the World Cup. After yet another blunder, embittered cop Daoud is sent by his dissatisfied superiors to spend the day on a bridge between two warring neighbourhoods in order to protect the hypothetical passage of a royal procession. A prisoner of the bridge, Daoud will be transformed by contact with the inhabitants of both villages. He will learn maturity after spending time with a five-year-old child and a mother who upheld her dignity, despite having had her head shaved by the secret police. This apparently normal day made up of absurd waiting, improbable encounters and brutal poetry takes place under the giant shadow of a messianic monarch whose passage disturbs the delicate balance of a motley population.