Deep in South-East Cameroon, the great primary tropical forest shelters a territory for which colonial powers fought, exploiting through forced labor the prodigious resources of nature. At the heart of this region, the people are now mobilized around an economy of survival — the consequence of this history. In this context, landscapes form the most powerful monuments.