P. is a thirty-years-old guy, quite unsatisfied. Several situations have been badly influencing him, preventig him from living how he would like to: parents' death, the aseptic newsroom where he works; Mario, his roommate, such breezy as superficial; Margherita, the girl he loves and which he can't declare himself to. One day at the office P. meets an old high school friend, Alessandro, brilliant IT consultant day-time, and unleashed electronic musician at night; Alessandro brings P. in a world of fantasy and secrecy. When P. meets Sofia, fascinating and tender, so similar to the girl he dreams every night, an irrepressible passion turns them on. P. will find out gradually a world he coudn't guess before and the events will force him to a great sacrifice to survive, changing completely his point of view about life and love.