Klara has fallen in love and there’s nothing she likes better than hanging around Jacob. Anna, mother of two, clocks her husband when he’s heating formula milk. Ex-wife Vera cannot let go of her ex-husband. The Ex-wife gets to grips with behaviours that nobody wants, but that invariably exist - from new love to divorce. With humour and seriousness, The Ex-wife swoops down on three relationships, where the roles of the women are that of the accommodating girlfriend, the fretful wife and the brooding ex-wife.