A remote Finnish village in Lapland, just across the Swedish border. A retiring police officer learns that his illegitimate son has been released from prison and is terrorizing the area. The young man has found out the big family secret and seeks for revenge by assaulting people close to the police officer – including his other legitimate son. The hatred between the two brothers leaves the area in a state of vengeance and violence forcing the villagers to take the law in their own hands. While trying to prevent the brothers from killing each other, the police officer is forced to face his past mistakes.