The movie tells what happens when sexual revolution arrives into a conservative and religious small town in Northern Finland, as seen by the 13-year-old Star Boy singers who are forced to observe their parents’ sexual liberation and its consequences at too close range. It’s a powerful story of two families of architects being torn apart by crumbling of moral conceptions and the parents’ endless need for love and freedom. After a fatal toga party, no one and nothing is the same, and the boys’ confusion erupts violently… Even though Star Boys deals with heavy themes, it is ultimately a warm and positive survival story that portrays the persistence and capacity of children to get over even most difficult experiences in life.