The film takes place in the remote winter landscape of Norway. Roos visits her mother there yearly, but this time it's different: she brings bad news. However, old pain and numerous reproaches keep Roos from sharing anything with her mother. Aided by her half brother and her old flame, the two women reconcile and Roos is able to make her next and inescapable step.