1942. In the rural areas of Emilia region interweave the stories of four friends, each of which has its own dream to be realized. Soon, however, the hopes of each end up breaking against the difficulties and disappointments of life. The outbreak of World War II and the tragic events of the time will eventually overwhelm everyone and everything...