Ozzy, a friendly, peaceful beagle has his idyllic life turned upside down when the Martins leave on a long and distant trip. There's only one problem: no dogs allowed! Unable to bring their beloved Ozzy along for the ride, they settle on the next best thing, a top-of-the-line canine spa called Blue Creek. This picture perfect place turns out to be a facade constructed by its villainous owner to capture dogs. Ozzy will soon end up in the real Blue Creek, a prison for dogs, run by dogs. Ozzy will have to avoid danger and find strength in his new friends, Chester, Fronky and Doc to escape the prison and return home safely.