The film tells the story of Dora (Ambra Angiolini), left by her partner David after seven years of relationship. Dora refuses to process the abandonment until, pressed by her psychologist, realizes that she must tell the truth to their children. Supported by friend Sara (Carolina Crescentini), Dora finally finds the strength to react and accept the end of the relationship.