The film is the personal story of a protagonist of our times and traces Card. Martini's actions and thoughts, as he has remained faithful to its vocation and ideals. Through dramatic events (terrorism, Tangentopoli, labor crisis, conflict, loneliness) Card. Martini interpreted losses and concerns of the people, who saw a free man and a non dogmatic prince of the Gospel Church. Thanks to the authenticity of his testimony he has been a reference point for believers and non-believers, a prophet of hope, a forerunner of Pope Francis.