The corpse of a young man appears in a forest on the island of La Gomera. The case closes with the accusation to a local politician who is exonerated in the later judgment. Three years later, Sergeant Bevilaqua and his assistant, Corporal Chamorro, are sent to the island to revive the investigation. Corporal Anglada accompanies them, the last one who saw the young man alive.