La Ciotat during the summer. Antoine (Matthieu Lucci) has agreed to take part in a writing workshop, where several young people are being integrated into the world of work by penning a noir fiction with the help of Olivia (Marina Foïs), a widely respected novelist. This writing task will force them to revisit the town’s industrial past and its dockyard that has been shut for the last 25 years – a whole rush of nostalgia that Antoine has no interest in. Feeling more closely connected to the anxieties of the modern world, the young man quickly starts rebelling against the group and against Olivia, who is simultaneously startled and drawn in by Antoine’s violent nature.