Simon is an experienced doctor who rubs shoulders with death on a daily basis as part of his job in an intensive care unit. Like any good professional, he has learnt to shield himself from it. But when his mother is hospitalised in a nearby unit, and is in a critical condition, his private life and professional life clash spectacularly. Simon’s whole world, and all his certainties and beliefs, are shaken to the core – even to the extent of re-evaluating his career...