Barge and Bagnolo are two small towns at the foot of the Alps and for centuries their primary activity has been quarrying stone. Since the late 1990s, the towns have been home to the second largest Chinese community in Europe. A new school year begins for the Chinese children here, with the same uncertainty about the future but with something new: a theatrical laboratory created and conducted for them.