Cesare is an old and cynical troublemakers widower with two children. One day, in the building, comes the young and enigmatic Emma, married to a shady individual that so little resembles toher. Cesare soonunderstands that in that couple there is something wrong... The secrets that Cesare will find out about his neighbors, and about himself, are the glittering matter of this terrific tale, able to draw a character that gathers the most ferocious cynicism and deepest humanity.