Playing with hobbyhorses is a traditional children’s activity, but today’s Finnish teenagers have created a versatile hobby around it, raising the scene to a whole new level. The hobbyists’ are unofficially organised, working on a voluntary basis. In one hand they are active online with their Instagram accounts, blogs and forums while on the other they practise the sport by exercising outdoors in woods and parks - and they are serious. They are an ever-growing group that trains determinedly and organises nationwide competitions. Every handcrafted hobbyhorse has its own name and personality. The age range of hobbyists’ is continuously expanding with the eldest now over 20 years old. The hobbyhorse fever is now spreading abroad as well.