Kaisa's Enchanted Forest is a poetic study into the friendship between a legendary Skolt Sámi storyteller Kaisa Gauriloff, and a Swiss writer Robert Crottet. It is set in the interface between truth and fiction, bringing together the age-old legends of the Skolt Sámi people and their destinies shaped by the Second World War. Though set in the past, the film and its themes are still remarkably current in this present day.