Régis Sauder returns to the pavilion of his childhood in Forbach. Thirty years ago, he fled this city to evade the violence and shame in his midst. Between demons of extremism and social determinism, how do those who are left live? Together, they weave individual and collective memories to question the future at a time when fear seems stronger than ever.