The comparison of two realities: Lent of Capuchin Friars and Queeresima Association Arc. On one side the Christian rites followed by a large audience and devout; on the other side young and old people trying to carry on with passion an idea of civilization. On the same floor there are men and women of modern Italy, who, through a concrete commitment, are trying to change things for the better of our nation, Italy.