In a surrealist decor, a Bulgarian state television programme for young people shows a female journalist posing philosophical questions to workers, hippies, and political scientists: “At the end of the day, what expectations are the most important? Those are fulfilled or those that aren’t?” We are in 1989 and the Berlin Wall has just fallen, and for the first time Bulgaria sees its people swell the streets with youthful energy, prompted by a shared dream - Democracy. Building on the recordings of “Variant M” – a unique TV programme from the 1990s, the film “Every wall is a door” explores these process of struggle and dissidence, posing questions about the meaning of failed revolutions.