The film is centered in and around a hotel where the police is negotiating the terms of a witness protection deal with Mikael, the prime suspect of a big money deposit robbery and an expert on explosives. In order to agree to the deal Mikael demands three things from the police: that his former girlfriend is brought to him, that the police bring him the contents of a box he has in storage, and that he is served butter chicken from his favourite restaurant. The police, under heavy time pressure to get him to witness the following day, agree.