Annetta lives in a small village in rural Sardinia at the end of the 1930s. She is in her mid-30s, always wears black, is a loner and silent, with a flinty beauty typical of the dry surrounds. She holds a terrible secret from the past and spend long days waiting for a call. When it comes, her slim fingers open an old leather bag and reveal a wooden mallet, an old cushion, a broken mirror… until something unexpected happens to change her whole existence… and gradually Annetta will discover that she can be something completely different from the Accabadora (angel of mercy) which she once was, taking back her own life and the fact of being a woman.