Small town smack in the American Midwest. Suzanna age 23 changes gender and becomes a boy: Coby. Her transformation deeply disrupts the lives of all who love her. Ultimately, Coby's chrysalis becomes the one of a whole family compelled to modify their own perspective. Not only a physical metamorphosis is at stake here but also a spiritual one that eventually takes place under the director's luminous and unexpected eye.