Despite the life threat hanging over his head, Stéphane decides to go back to Corsica for the funeral of Christophe, a childhood friend and companion in arms, murdered the day before. On this occasion, the chain of events which made him, the learned petit-bourgeois from Bastia, shift from delinquency to political radicalization and then to clandestinity, comes back to his mind.